6 jednoduchých krokov k lepšie organizovanému domovu

Necítite sa doma dobre? Možno je čas urobiť si vo svojom okolí poriadok, pretože už menšia dezorganizácia a chaos môžu spôsobiť stres a vyvolať u vás náladu, ktorá vášmu fyzickému i psychickému zdraviu neprospieva.

Čím viac neporiadku vo svojom dome a okolí máte, tým menej budete šťastní. Ak to teda chcete zmeniť, máme pre vás niekoľko jednoduchých riešení.

​Nič nové nekupujte, pokiaľ sa nemôžete baviť starého

V prípade, že zariaďujete nový a moderný domov s pomocou uznávaného interiérového štúdia Bratislava, okrem rozpočtu nemusíte riešiť takmer nič. V prípade, že organizujete domov svojpomocne, je nutné byť obozretní nielen pri financovaní projektu.

Pokiaľ si chcete kúpiť do svojho domu alebo bytu niečo nové a pekné, uistite sa, že na to máte miesto. Často veci len nakupujeme a pritom zabúdame na všetko to, čo už doma máme. Aby ste si preto pri vytváraní moderného interiéru nevytvorili z domu neorganizovaný chaos, zaviažte sa k tomu, že sa zbavíte niečoho iného a obmedzili tak počet položiek vo vašej domácnosti.

​Nesnažte sa robiť všetko naraz

Naplánujte si len určité množstvo času na pravidelnú prácu pri odpratávaní a organizovaní interiéru. Ak sa budete snažiť urobiť všetko naraz, je len malá pravdepodobnosť, že všetko dokončíte. Ak si ale svoj cieľ rozdelíte na časti, bude zvládanie náročných úloh oveľa jednoduchšie.

​Nájdite všetkým veciam svoje miesto

Ďalším spôsobom, ako usporiadať svoj domov a pomôcť mu lepšie fungovať, je dať každej položke, ktorú v ňom uchovávate, jasne definované miesto. Veci, ktoré majú svoje miesto oveľa ľahšie vždy nájdete a pritom ich máte pekne zorganizované, čo nespôsobuje vizuálny chaos.

Pracujte so svojimi prirodzenými návykmi a sklonmi

Ďalšou dôležitou vecou, ktorú treba vziať do úvahy pri organizovaní svojho domu, je nájsť spôsoby, ako pracovať so svojimi prirodzenými návykmi a tendenciami, a nie proti nim.

Napríklad, ak máte tendenciu hádzať prichádzajúcu poštu na komodu na chodbe, keď vchádzate do domu alebo bytu, mať zložitú kartotéku v kancelárii na poschodí vám nemusí vyhovovať.

Namiesto toho môže lepšie fungovať kôš na vstupnom stolíku alebo jednoduchý registračný systém visiaci na stene vedľa neho, aby ste mali papiere uložené, usporiadané a ľahko sa našli, keď ich potrebujete.

​Používajte nádoby a rozdeľovače

Teraz, keď ste sa rozhodli, kde budete veci uschovávať a aké organizačné systémy vám budú vyhovovať, je čas usporiadať priestory vo vašej domácnosti tak, aby vám doma fungovali optimálne.

Vo veľkej rodine a nehnuteľnosti určite oceníte priestranné moderné kuchyne s ostrovčekom. V malom byte je na rozdelenie väčších priestorov často užitočné použiť kontajnery alebo rozdeľovače. Dať každej položke alebo kategórii položiek jasne definovaný domov je základ.

Keď organizujete priestory, ako sú zásuvky, police, skrinky, skrine atď., použite kontajnery alebo priečky na rozdelenie a vymedzenie priestoru, aby ste mali pre každú položku jasné miesto. Týmto spôsobom bude jednoduchšie nájsť to, čo hľadáte a presne vedieť, čo sa kam dostane pri odkladaní vecí. Pomáha to tiež zabrániť tomu, aby sa z priestorov stal neporiadok, kam odkladáte náhodné predmety.

Ukladajte veci tam, kde ich používate

Ďalším jednoduchým spôsobom, ako si udržať poriadok vo svojom dome, je ukladať veci tam, kde ich bežne používate a potrebujete. Nielenže vám to uľahčí nájsť to, čo hľadáte, keď to potrebujete. Ale tiež zvyšujete pravdepodobnosť, že veci budú odložené, keď ich nepoužívate a máte ich pritom vždy po ruke.

Publikované: 31. 01. 2023

Kategória: Praktické tipy

Autor: Alena Čevelová